Релігієзнавство

ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

 

Назва дисципліни: ___Релігієзнавство___

Семестр: 4

Спеціальність:    081 Право___

 

загальна кількість годин – _60__ (кредитів ЄКТС – 2_);

аудиторні години – 32 (лекції – 16 , практичні  – 16 )

 

Анотація навчальної дисципліни: Релігієзнавство вивчає історичні типи і форми релігій, які склались і розвивались протягом історії людської культури: етнічні, національні та світові, а також сучасні нетрадиційні культи та неорелігїі. Курс також вивчає рух за свободу совісті в Україні, вплив на нього європейських суспільно-політичних, філософських вчень та правове забезпечення свободи совісті в Україні; юридичні гарантії реалізації релігійних прав та межі здійснення релігійних прав.

 

Результати навчання:

  • знати:
  • історію виникнення і основні етапи розвитку релігієзнавства;
  • основні релігієзнавчі концепції;
  • що таке  релігія, її елементи та структура;
  • концепції походження  релігії;
  • історичні типи і форми релігії;
  • історичні особливості виникнення релігії;
  • особливості та характерні риси ранніх та етнічних релігій;
  • особливості ранніх форм релігійних вірувань: фетишизму, аніматизму, анімізму, магії, шаманства, тотемізм;
  • основні положення віровчення індуїзму;
  • іудаїзм, його віровчення, основні напрями;
  • умови і причини виникнення буддизму, ісламу;
  • основні положення віровчення буддизму;
  • історію розвитку ісламу;
  • основні положення віровчення ісламу, складові  культу;
  • особливості вірувань давніх слов’ян;
  • особливості процесу запровадження християнства в Київської Русі;
  • історію православ’я  в Україні;
  • причини утворення в ХХ ст.. Української Автокефальної Церкви;
  • обставини і причини утворення Української Греко-Католицької Церкви;
  • основні етапи історії протестантизму на Україні;
  • особливості неорелігій в Україні;
  • основи, на яких ґрунтується толерантність;
  • про нерозривність толерантності з і свободи совісті;
  • зв’язок свободи совісті та інших прав людини.

 

  • вміти:
  • розрізняти теологічні та філософські релігієзнавчі концепції;
  • розрізняти окремі елементи релігії;
  • розрізняти світові, національні та родоплемінні релігії;
  • розрізняти церкви від сект та деномінацій;
  • розрізняти різні типи і форми релігій;
  • розкрити сутність буддизму, ісламу;
  • визначити своєрідність кожного з напрямів буддизму, ісламу;
  • розкрити причини появи і поширення різних релігій в Україні;
  • розкрити причини поширення  протестантизму в Україні;
  • визначити особливості неорелігій в Україні;
  • розкрити сутність свободи совісті;
  • порівняти ставлення до свободи совісті в різних релігійних традиціях;
  • визначити особливості та складові частини толерантності;
  • дати оцінку певного суспільного явища з позиції його відповідності засадам свободи совісті.

 

 

 

Форма  звітності:       залік____________________________

                                                                                (екзамен, залік)

Мова вивчення: ____      українська                  __________  _                          

 

 

Робоча  програма  дисципліни:http://lawcollege.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/03/%D0%A0%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%87%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0-%D0%A0%D0%B5%D0%BB%C2%A6%D0%B3%C2%A6%C2%A6%D0%B7%D0%BD-2016.pdf

                                                              (посилання  на  робочу  програму дисципліни на сайті Університету)